Brands X Connectie

Door: Ina
Datum: 27-10-2020

Meer Boozed news?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief via de onderstaande button.

Hoe maak je echt connectie met jouw doelgroep in deze tijd.

Dat kan een flinke uitdaging zijn zonder de bekende events, festivals, beurzen en inmiddels (tijdelijk) gesloten horeca.

We zien dat er veel aandacht naar Digital gaat, echter wat vaak vergeten wordt is dat offline een grote bijdrage levert aan merkervaring en merkbeleving.

Zo onderzochten Sanoma en Validators welke impact live-events hebben op merken, hoe een event en de merken in het geheugen blijven hangen en welke plaats een event inneemt in de mediamix.

Daar kwam onder andere uit dat live-events uniek zijn in de mediamix;

  • Contact kwalitatief het beste
  • Laagste bereik, maar specifieke doelgroep
  • Kan effectief worden ingezet in elke stap van de customer journey

Qua events zal het voorlopig rustig blijven, maar er liggen wel mooie kansen om connectie te maken met de doelgroep in de Retail en Cash & Carry’s.

Denk aan een promotie in een etalage of op de winkelvloer, van Bijenkorf tot zelfstandige slijter en tal van andere zaken, waar je met – maar ook zonder – begeleidend personeel een toffe experience kunt plaatsen om het hart van de bezoeker te raken. Denk aan:

  • De lancering van een nieuw product
  • De promotie van een speciale geschenkverpakking voor de feestdagen
  • Het on the spot personaliseren van jouw product
  • Interactie met jouw product en de bezoeker d.m.v. foto of video registratie die te delen is via social kanalen

Er zijn vele mogelijkheden en wij helpen je graag bij het creëren van een passend concept.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.