Onze impact missie

Sinds het ontstaan van Boozed in 1995 is ons (cocktail)glas al halfvol. We willen een positieve impact maken! We willen laten zien dat je binnen de evenementenbranche ook duurzaam te werk kunt gaan. Door de grenzen van traditionele marketing en design te verleggen, creëren we super creatieve concepten met zo min mogelijk afval en uitstoot. Dat doen wij met ons eigen team, maar we willen ook zoveel mogelijk betrokkenen inspireren om hetzelfde te doen!

Big Hairy Audacious Goal

Onze BHAG is om een golf van positieve impact te creëren bij elk event. Dit betekent dat we een voorbeeld willen zijn als inclusieve organisatie in de evenementenbranche met een energieneutraal bedrijfsproces. We streven ernaar om volledig circulair te zijn, waarbij we er samen met onze klanten en leveranciers voor zorgen dat er geen restafval overblijft na de experiences waar wij bij betrokken zijn.

Met als finalestuk het ripple-effect dat volgt: een blijvende positieve invloed op het gedrag van zowel de deelnemers als iedereen die actief betrokken is bij de experiences, waardoor we stap voor stap een betere wereld kunnen opbouwen.

Onze doelen

Om deze ambitie wat minder groot en harig te maken, hebben we losse doelen opgesteld. In 2035:

  • 1

    Werken we alleen nog maar met materialen die op mens- en milieuvriendelijke wijze gecreëerd zijn.

  • 2

    Is onze emissie en reststromen verminderd tot 0 KG per jaar.

  • 3

    Werken we alleen samen met duurzame en inclusieve partners, waardoor we een mens- en milieuvriendelijke economie stimuleren.

  • 4

    Voelt iedereen binnen en buiten Boozed zich welkom, veilig en gewaardeerd, onafhankelijk van afkomst, religie of andere persoonlijke oriëntatie.

  • 5

    Is Boozed hét voorbeeldbedrijf in de evenementenbranche, waar kennis en inspiratie opgedaan kan worden in duurzame events.

Boozed is B Corp!

Sinds augustus 2023 is Boozed een B Corporation. Meer dan 2,5 jaar hebben we onze hart en ziel in het behalen van dit certificaat gestopt. Het heeft ons gedwongen om opnieuw te definiëren wie we zijn én waar we voor staan. En zoals je kan lezen… B Corp was nog maar het begin! Het is een springplank naar een betere, groenere en gavere wereld. Met duurzaamheid en inclusiviteit als ons kompas, zijn we klaar om nog harder te knallen.

Onze missie in de praktijk

Met onze ‘B Champs’ checken we maandelijks ons meerjarenplan. Hierin zijn de 5 doelen verder uitgewerkt in losse actiepunten per team. Daarnaast zijn we dagelijks bezig met het maken van de juiste keuzes, door de R-Ladder toe te passen in elke stap van onze projecten: Rethink, Refuse, Reduce, Reuse, Repair, Recycle, en Recover. Maar vooral door ons hele team te betrekken bij onze missie, maken we een blijvende impact op de evenementenbranche!

Meer weten?

Heb je een vraag over onze missie, wil je even sparren over het behalen van een B Corp certificaat of is er iets anders wat je graag wil bespreken? Ons team staat voor je klaar en we helpen je graag!