Experience Design gaat veel verder dan events.

Door: Ina
Datum: 2-2-2021

Meer Boozed news?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief via de onderstaande button.

Experience design is dé manier om een memorabele user experience te creëren voor (potentiele) klanten. Wij hebben de afgelopen twee decennia vooral maatwerk experiences voor live-events gecreëerd (live kun je immers alle zintuigen van de bezoekers prikkelen en hen een ervaring bieden die een onuitwisbare indruk achterlaat) toch heeft het afgelopen jaar laten zien dat event experience ook succesvol kan zijn online en op hybrid-events, mits je dit 360° aanpakt.

Experience design gaat veel verder dan events alleen, het is enerzijds tot de kern van het merk komen en deze merkwaarden consequent uitdragen en anderzijds oprecht betrokken zijn bij de gebruiker. Dit vraagt maatwerk, een gepersonaliseerde aanpak welke nauw verbonden is aan een 360° benadering, misschien wel gelijkwaardig aan ‘multichannel’. Dit laatste begrip is niet gewoon een of andere marketingterm, maar een mindset die moet worden gedragen door het hele bedrijf.

Foto’s: Ashkan Mortezapour Photography

Het vertaalt zich in het ontwerp van het item, de verpakking, de winkelschappen of complete winkel en alle contactmomenten die er zijn met de gebruiker. Denk aan Nike of Apple, waar gebruikers worden geprikkeld, uitgedaagd en geïnspireerd, zij herkennen zich in de brand identity, delen de brand voice en willen echt onderdeel zijn van deze community.

Binnen het soort projecten dat wij de afgelopen periode hebben gerealiseerd, zien wij een toename van projecten waarin experiece design key is; een plek om te laten zien waar je als merk voor staat en connectie kunt maken met de gebruiker. Denk aan kantoren (club-house inrichting), horeca inrichting (i.s.m. met brands), Cash & Carry (sfeervolle displays) winkelinrichting (o.a. concept/pop-up stores, shop in shops) en mobiele initiatieven zoals een omgebouwde truck. Stuk voor stuk toffe creaties die wij ontworpen en gebouwd hebben, daar gaat ons creatieve hart sneller van kloppen!

Een leuke bijkomstigheid (vinden wij) is dat maatwerk experiences op deze wijze veel langer blijven (be)staan dan op events. Zo genieten gebruikers er langer van en denken we ook aan het milieu.

Benieuwd of wij samen een toffe experience kunnen realiseren voor jouw merk? We wisselen graag van gedachten via een teams-sessie of èèn van die andere kanalen ;)

IMPRESSIEREAL LIFE