Hoe geef je een onvergetelijk personeelsfeest voor 1700 collega’s? Je tovert een loods om tot een mini-Schiphol! Denk: gele borden, check-in lounges, gates en een Schiphol Plaza lookalike. Obsession schakelde ons in om die ervaring compleet te maken. Check it out!

Schiphol, maar dan in een evenementenhal

Het thema was overduidelijk: Schiphol zelf. En dus doken we vol in hun huisstijl: grote doeken met standbouwkolommen transformeerden de hal tot een herkenbare vertrekhal, compleet met wayfinding zoals je die op het vliegveld tegenkomt. Lounges werden ingericht als gates en ook de barren en foodstations kregen een upgrade: houten stellingen zorgden voor hoogte, extra werkruimte en zichtbaarheid.

Shape meubilair

Shape materiaal speelde de hoofdrol in de lounge setting: ronde vormen, lichte kleuren, witte hoekbanken en grijze leunstoelen gaven het geheel een rustige, stijlvolle uitstraling. De shape bar en de Kopenhagen bar voegden daar een frisse, moderne vibe aan toe.

Duurzaam met een ticket voor hergebruik

Wij gooien niet graag weg en Schiphol gelukkig ook niet! Meerdere brandingmaterialen zijn hergebruikt op andere evenementen van Schiphol, zoals de grote printdoeken van Schiphol Plaza. Groot voordeel: minder afval én meer rendement uit het ontwerp. Win-win dus.

Het project in cijfers:

1700

gasten gingen mee op deze Schiphol-experience

13

collega’s liepen gemiddeld 20.000 stappen per dag voor de opbouw!

78

laadmeters aan materiaal

Projectmanager Milou aan het woord

De samenwerking met Obsession verliep (zoals altijd) soepel en professioneel. Een fijne partner met een duidelijke visie en vertrouwen in onze expertise. Daarnaast is Obsession ook een B Corp organisatie, hierdoor liggen we snel op één lijn op het gebied van duurzaam en innovatief eventmanagement. Bedankt voor de fijne samenwerking Obsession!