Over dit project

Voor wie is het project uitgevoerd

/

Wat hebben we gedaan

/

Waar is het project uitgevoerd

/

Wanneer is het project uitgevoerd

/

Creativiteit in crisistijd

Door: Leo
Datum: 27-10-2020

Meer Boozed news?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief via de onderstaande button.

We zijn zo’n 200 dagen verder, sinds de eerste corona maatregelen ingesteld werden.

Wel events/geen events; 100 bezoekers/30 bezoekers; wel beurzen/geen beurzen; wel mondkapjes/ geen mondkapjes…

Er is moeilijk een peil te trekken op wat de volgende maatregel zal zijn, maar één ding blijft onveranderd: de anderhalve meter maatregel.

Wat in eerste instantie begon met het doorzagen van een tweepersoons bankje, de twee helften uit elkaar schuiven en er een steigerbuis tussen te zetten, is ondertussen bijna een aparte design-tak geworden.

Binnen de branche en de horeca werden allerlei concepten ontwikkeld. Een aantal hiervan werd groots door de media opgepakt, waarna wij vervolgens ook de vraag kregen of we dit ook kunnen maken. Maar Boozed zou Boozed niet zijn, als we niet een eigenwijze knipoog zouden willen maken.

Het is wel een proces van vallen en opstaan, soms ook van falen, opnieuw beginnen en weer doorgaan!

Zo zag een anderhalve meter bitterbal-serveerplank er heel nice uit, maar het ding was zo zwaar dat zelfs een sportschooltype chef er niet langer dan 5 minuten mee kon rondlopen. Back to the drawing board.

Soms gooiden ook aangepaste maatregelen roet in het eten. We hadden aan het einde van een week 70 “corona hoepels” klaar staan voor een event op maandag. Persoonlijk gebrand in de huisstijlkleuren van de klant. Hip en stylish, voor zover een hoepel dat kan zijn.  ’s Avonds een nieuwe persconferentie, en het event werd gecanceld. Ook dat gebeurt helaas.

Corona gaf ook de mogelijkheid én noodzaak tot vrij brainstormen over mogelijke oplossingen. Dit heeft veel ideeën opgeleverd. Sommige ideeën werkten wel, andere niet.

Het is ook leuk om te zien hoe zo’n idee uiteindelijk werkelijkheid wordt.

De Handenwasserette is gebaseerd op een Lego-Meme die eind maart al rondging. Het winkelwagentje is natuurlijk sowieso overal verplicht, dus daar konden we ook wel iets mee.

Als designer ben je altijd met je vak bezig, en kijk je overal rond met andere ogen. Zo ook onze designers. Ze hebben het mooiste beroep wat er is, maar het houdt nooit op. Stilzitten kunnen ze niet. Als ze dan een tijdje weinig te doen hebben, raken ze verveeld en verzinnen ze zelf wel weer dingen om bezig te blijven. De creativiteit stopt nooit, al kijken we natuurlijk wel reikhalzend uit naar de toekomst. Die waarschijnlijk dan weer hele nieuwe problemen en oplossingen zal brengen.