Horen, zien en deelnemen.

Door: Nancy
Datum: 2-2-2021

Meer Boozed news?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief via de onderstaande button.

Hoe prachtig de etalage van de Bijenkorf ook is, langer dan maximaal een minuut sta je er niet naar te kijken. Er gebeurt wel een hoop in die tijd in jouw hoofd, al dan niet bewust.  Zie een livestream of webinar als de ultieme etalage of het uithangbord voor alle merkwaarden van jouw bedrijf. 

Hier wordt misschien wel een uur naar gekeken en geluisterd. Bedenk eens wat voor een impact dit kan hebben op jouw bezoeker.

Een online event is het ideale moment om een merk tot leven te wekken door er een totale experience van te maken. Horen, zien en deelnemen. Beleven in een prikkelende setting. Voor zo lang als dat bezoekers aanwezig zijn. We zien mooie voorbeelden voorbijkomen waar er echt is nagedacht over interne en externe doelgroepen. De branche ontwikkelt zich hierin snel.

Online experience trends zijn ook allerlei vormen van entertainment zoals een band of dj, een passende host variërend van een BN’er tot vakspecialist of showmaster. Alles om jouw merk neer te zetten, het bedrijf te laten ervaren.  Het is een misvatting dat dit niet kan als de content uitsluitend zakelijk is.

Moraal van dit verhaal: Think twice voordat je de kamerplant en Ikea Billykast uit de kantine de aandeelhoudersvergadering van jouw advocatenkantoor in sleept. Kom je als bedrijf heel professioneel over, straal je hiermee vertrouwen uit, kan dit anders? Jazeker!

Borrelinteractiviteit

Online events hadden in 2020 voornamelijk een zakelijk karakter. ‘Eerst maar de events die echt noodzakelijk zijn omwille van de inhoud’ gaf één van onze opdrachtgevers aan.

Met het inslaan van de Zoom-borrel moeheid en de toenemende sociale armoede is er ook behoefte aan écht interactieve online events waar het niet alleen om de inhoud draait. Andere motieven voor het organiseren van events gaan weer meespelen zoals gezelligheid en betrokkenheid. Niet altijd diezelfde collega met flauwe grappen op de zovrijmibo (zoomvrijdagmiddagborel), maar een interactieve escape room of disco bingo compleet met prijzenpakket waar iedereen aan deelneemt en dat volledig te customizen is. Onlinefeestjes 2.0 zeg maar.

Mocht je op zoek zijn naar mooie locaties, entertainment of de perfecte inrichting, wij denken graag met je mee. Hebben we het niet zelf dan vast één van onze partners wel, waar we je naar kunnen verwijzen. In deze tijd helpen we elkaar graag.

#gamification #onlineevents #experiencedesign